wtorek, 6 marca 2012

RAR-3 43.TYPY SALONÓW SAMOCHODOWYCH, ICH PODSTAWOWA CHARAKTERYSTYKA, ZALECANE/PREFEROWANIE LOKALIZACJE

SALON TYPU GALERIA
  • Charakterystyka: salon zajmuje parter zabudowy miejskiej, jednokondygnacyjny, wartość ekspozycyjna zawarta jest w przeszklonej witrynie, podstawową funkcją jest ekspozycja pojedynczych modeli, informacja, sprzedaż)
  • Lokalizacja: centrum handlowe, biznesowe, miasta dużej lub średniej wielkości - wzdłuż pasaży przeznaczonych dla pieszych

SALON MAŁY
  • Charakterystyka: jednokondygnacyjny, zwarta bryła, zaakcentowana część ekspozycyjna; ze względu na ograniczenie terenowe struktura nie posiada właściwości rozwojowych; spełnia funkcję ekspozycji, sprzedaży, podstawowego zakresu usług technicznych, serwisowych
  • Lokalizacja: wzdłuż głównych ulic miasta w zabudowie zwartej lub w narożnikowym układzie ulic; ograniczony zakres dojazdów i parkingów

SALON ŚREDNI
  • Charakterystyka: budynek lub zespół budynków, rozczłonkowana zabudowa z dominującą bryłą salonu ekspozycji i sprzedaży; umiejscowienie funkcji biurowych i uzupełniających obsługi klienta na piętrze; strefa obsługi technicznej konstrukcyjnie dostosowana do wymagań technologicznych; salon pełni zakres obsługi klienta i samochodu
  • Lokalizacja: położenie wzdłuż głównych dróg wiodących do miasta, otoczenie salonu przez tereny zasiedlone, dobry dojazd, parkingi

SALON DUŻY
  • Charakterystyka: obiekt złożony, silnie wyeksponowane walory ekspozycyjne, wymuszające uwagę użytkowników dróg; struktura rozbudowana, kształtowana swobodnie, przystosowana do zmian rodzaju i zakresu funkcji; salon pełni zakres obsługi klienta i samochodu, z możliwością rozbudowy o dodatkowe funkcje
  • Lokalizacja: w pobliżu miast, wzdłuż dróg przelotowych, w sąsiedztwie konkurujących ze sobą innych marek, stacji benzynowych; dobra organizacja ruchu, pełny zakres parkingów

1 komentarz: