- dobra temperatura - jak jest za ciepło ludzie stają się agresywni - zapobieganie przegrzaniu, ale też i przemarzaniu
- odpowiednia wilgotność powietrza
- ruch powietrza
- wymiana powietrza
- eliminacja denerwujących i rozpraszających dźwięków z otoczenia
- zadbanie, aby elementy wyposażenia nie dostarczały "dodatkowych" dźwięków, które mogą przeszkadzać uzytkownikom
NASŁONECZNIENIE:
- oświetlenie najlepiej naturalne - ale także i ochrona przed nim
- zapewnienie dobrego oświetlenia sztucznego - nie rażącego, rozproszonego, nie męczącego dodatkowo oczu
DOBRZE ZAPROJEKTOWANE ŚRODOWISKO PRACY:
- wysoka jakość przestrzeni pracy [odpowiednie wyposażenie, warunki ergonomiczne miejsca pracy]
ARANŻACJA PRZESTRZENI:
- czytelność komunikacji wewnętrznej, łatwość w odnalezieniu dróg, brak przeszkód, wydzielenie przestrzeni komunikacji od np. przestrzeni poczekalni itp.
- wizualny kontakt z zewnętrzem, zielenią [wpływa kojąco, uspokaja, wprowadza dobry nastrój, odpręża]
- estetyka - odpowiedni dobór kolorów i materiałów do wnętrza
- odpowiednie ulokowanie stref funkcjonalnych - brak konfliktów funkcjonalnych
- bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne
- izolacja - taka, by użytkownik czuł się swobodnie, ale równocześnie nie jak w zamkniętej klatce
- myślenie o przestrzeniach relaksu, przestrzeniach pseudo-publicznych
Ciekawy artykuł.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis
OdpowiedzUsuńale tu wiele fajnych wiadomości
OdpowiedzUsuń